Spirulina - superhrana za lepotu i zdravlje


Spirulina, jednoćelijska modrozelena alga, zbog svojih izuzetnih nutritivnih svojstava svrstana je na listu takozvanih "supernamirnica". Sadrži dosta gvožđa, vitamina iz B grupe i proteina pa je idealna za one periode kada je imunitetu potrebna dodatna podrška. Takođe se koristi kao pomoć pri mršavljenju (navodno usled sadržaja određenih proteina i vlakana umanjuje glad) kao i za povećanje nivoa energije.

Spirulina je jedan od najpopularnijih suplemenata na LongHairCare forumu i te diskusije su me zaintrigirale da je kupim. Mnogi veruju da spirulina pomaže zdravlje kose zbog visokog sadržaja aminokiselina (62%) kao i da sprečavanja i umanjuje opadanje kose. Ove aminokiseline su neophodne za održavanje optimalnih nivoa elastina i kolagena, što je važno za lepu kožu.

Na sajtu iHerb.com može se za osam dolara poručiti spirulina u prahu koju možete da dodajte u zelene šejkove a ono što je posebno interesantno je da se taj prah može koristiti za pripremu maski za lice i kosu! Imajući u vidu sadržaj proteina, efekat bi mogao biti interesantan. Takođe mogu da se izdrobe spirulina tabletice i da se sa tim prahom prave maske.

Fotografija preuzeta sa FeelUnique.com

Koje još efekte ima spirulina?

Protivupalno dejstvo - usled prisustva gama-linoleinske kiseline i esencijalnih masnih kiselina smanjuje inflamatorne procese u organizmu

Detoksikacija - Visok sadržaj hlorofila koji može pomoći pri eliminsanju teških metala i toksina

Antioksidans - Spirulina je bogata vitaminom A, vitaminom B-12 i vitaminom E što znači da bi mogla poboljšati izgled umorne kože. Ovi vitamini sprečavaju oštećenja nastala usled dejstva slobodnih radikala kao i prevremeno starenje.

Bolja kosa i koža - širok spektar minerala u spirulini, kao što je gvožđe, važni su za održavanje zdavlja kose, kože i noktiju, Zdrave masnoće i proteini iz sporuline čine kosu sjajnom i smanjuju upalne procese na koži, kaže Džuli Moris, autor knjige Superfood kitchen.

Eliminacija tamnih krugova oko očiju - Spirulina jača imuni sistem organizma i takođe jača kožu. "Detoksifirajući efekast spiruline može da pomogne smanjenju tamnih kolutova oko očiju i drugih senki na licu. Takođe smanjuje suvoću kože i iritacije kože oko očiju", kaže dermatolog Džoel Šlesigner.

Spirulina je recimo sastojak u sledećim proizvodima: Elemis Body Enchantment capsules, Thalgo Ocea Perfect Hair & Nail supplement, j.f Lazartigue Normal & Combination Marine Shampoo, Bumble & Bumble Seaweed šampon i regenerator, Korres Borage Anti-shine moisturizer for men i Ren Pore Minimizing Detox mask.



Spirulina sa može kupiti u apoteci ili poručiti online, Ja sam je našla u bukvalno prvoj apoteci u koju sam otišla i bila je na akciji 2+1, tako da su me tri kutije sa po 300 tableta koštale 2.000 dinara. To je količina koja je dovoljna za tri meseca korišćenja.

U prahu i kapsulama se takođe (pored iHerba) može naručiti na sajtu Feelunique.com

Još jedna od "supernamirnica" je i organski kakao, o svojim iskustvima sa njim pisaću vam u nekom od narednih postova.

Poslednje dve godine imam dva suplementa koja koristim stalno: Omega 3 i Natural Wealth 500 mg Time realase Vitamin C.

Izvori: webmd.com, beautyhigh.com, drjoelschlessinger.wordpress.com

Koristite li i vi neke dodatke ishrani i koje? :) Da li ste primetili da suplementi imaju pozitivan uticaj na kvalitet i izgled kose/kože/noktiju?

5 comments:

  1. Ja sam koristila Spirulinu mesec dana i nije mi prijala za stomak,plus mi je otvarala apetit jako ,pa sam prestala i nisam stigla da osetim pozitivne strane :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam počela pre oko nedelju dana, pa videćemo :) Nemam neke nuspojave za sada

      Delete
  2. Mogla bih ovo da probam! Jedino sto sam koristila su neki vitamincici! :)
    Moram da pitam da li postoji mogucnost da organizam postane imun,na nju,i da posle nekog perioda,nema efekta kada se uzima?? :) Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam pila i Nutrival ali nisam videla efekat... Jedino od ovog vitamina C "time realase" imam utisak da mi se stvarno poboljšao imunitet

      Što se tiče toga da organizam postane imun na spirulinu - ne znam ali ne verujem :)

      Delete
  3. Odličan post. stalno sam viđala da ljudi pišu da piju tu spirulinu, ali nikako da pročitam o čemu se tu radi tako da mi je ovaj post bio baš koristan :)

    ReplyDelete