Moje mišljenje o keratinskom tretmanu


Keratinski tretman sam radila dva puta a poslednji put je bilo pre dve pune godine. Pošto je već prošlo izvesno vreme, u ovom tekstu ću napisati svoje mišljenje o keratinskim tretmanima iz ove perspektive.

1. Ako se dobro uradi, definitivno olakšava život. - Onaj ko nema suvu, oštećenu frizzy kosu ne shvata da je takva kosa posao :)) Ako imate sreće da prilikom keratinskog tretmana sve prođe ok, to će vam mnogo olakšati obaveze oko svakodnevnog sređivanja kose i jednostavno ćete imati više vremena da se posvetite nekim drugim, važnijim stvarima. Tu je i osećaj slobode  da jednostavno izađete iz kuće bilo gde bez dodatnog sređivanja. 

2. Zdravstveni rizik. - Trudim se da svoje iskustvo predstavim objektivno i da dam što više informacija ali ne želim da budem promoter keratinskih tretmana, mislim da je vrlo važno da svako bude upoznat sa zdravstvenim rizikom zbog prisustva formaldehida. Detaljniji tekst na tu temu pogledajte na ovom linku. Iz mog iskustva, većina frizera o ovome ne zna dovoljno (mada je keratinski tretman najopasniji upravo za njih jer su oni kontinuirano izloženi isparenjima za razliku od klijenata). Ovo je ujedno i razlog zašto ja nisam ponovila tretman iako su rezultati kod mene bili dobri.

3. Alternative. - Usled tačke dva, jako se zalažem za istraživanje alternativa. Sa sajta www.myhairandbeauty.co.uk sam naručila set Ultra Keratin Touch i mogu da kažem da sam bila zadovoljna rezultatima, jer je efekat kondicioniranja i obnavljanja kose definitivno veći nego kod bilo koje maske. Ipak, rezultati nisu kao kod "pravog" keratinskog tretmana i traju kraće. Na tržištu je sve više alternativa bez toksičnih supstanci (ili se barem tako deklarišu) jedna od njih je i Macadamia StraightWear koji sam pominjala u drugim postovima. Trenutno je neki zastoj kod uvoza u Alexandar Cosmetics ali to je tip tretmana koji bi mogao da bude zdravija alternativa (ja ga još nisam isprobala), verujem da ih ima dosta i drugih i biće ih sve više. Jedino što dosta vremena pre tretmana treba uložiti u raspitivanje šta, kako, valja li itd.

4. Grupovine, kupovine, grupko, kupko i ostalo :d - Moj savet bi bio da preskočite ove ponude gde se po nekoj jako niskoj ceni nude keratinski tretmani. Zašto? 1. Velika je verovatnoća da vam neće biti urađeno kvalitetnim preparatom i da će štedeti na "materijalu"; 2. Ne dozvolite da se tokom ovakvih akcija neko uči ii vežba na vama. Kada su u pitanju keratinski tretmani, ja sam za to da se nađe iskusan frizer.

5. Tretman jeste agresivan za kosu. - Čak i da zanemarimo zdravstveni rizik i sve, ovo je tretman koji nije baš nežan prema kosi - sadrži puuno češljanja, feniranja i peglanja na visokoj temperaturi. I obično feniranje kod frizera je veliki stres za kosu, e pa imajte u vidu da je ovo nekoliko puta veći. Takođe, kod bilo kojih malo složenijih frizerskih procedura, može se desiti da nešto krene naopako. Meni je prilikom drugog keratinskog tretmana frizerka uspela da sprži neke pramenove koji idu baš uz lice i do dana današnjeg taj deo kose nije uspeo da mi se lepo oporavi.

6. Raspitajte se. - Kada sam radila Coco Choco keratin, našla sam iskustvo jedne devojke na ana.rs forumu koja je bila jako zadovoljna konkretnom uslugom u konkretnom salonu i radila je taj tretman više puta. Konsultovala sam se njom preko privatnih poruka i raspitala se oko detalja. Ako već plaćate tretman, recimo 100 EUR, onda je bolje da ne idete "na slepo" u neki salon već se raspitajte kod nekoga ko je to već radio. Imajte u vidu da će vam, ako nešto krene naopako, za oporavak kose možda trebati i godine tako da je sigurnije da PRE tretmana obavite malo istraživanje.

7. Procedura nije jeftina. - Keratinski tretman u boljim salonima obično košta oko 100 EUR. Ja sam za to da se plati i takva cena ali da se uradi korektno, sa odgovarajućom količinom materijala i poželjno da to radi frizer koji je pažljiv i ima iskustvo. 

8. Očekujte drastično poboljšanje ali ne i savršenstvo. - Ako sve prođe kako treba, kosa će biti vidno oporavljena ali u većini slučajeva neće biti 100% savršena tj. trebaće vam bar malo feniranja da je sredite.

9. Tretman stvara iluziju da sa kosom možete (skoro ;) sve. - Po meni jedan negativan efekat tretmana je i psihološki - zašto biste pazili kako i koliko peglate kosu, ako znate i imate tu sigurnost da uvek možete da uradite keratinski tretman ako je previše oštetite? Generalno napredak tehnologija i procedura u ovom smislu navodi ljude da se agresivnije ponašaju prema kosi a to se može vratiti kao bumerang, čak i čuvena Dženister Eniston uspela je da keratinom nedavno kompletno uništi kosu a verujem da je to posledica pomenutog "iživljavanja" i "mogu sve" iluzije koja se lako razvija korišćenjem keratina. Pritom, ona je sigurno imala i najbolje frizere i najbolji keratin na svetu. Što znači, kada je keratin u pitanju, i uz savršene uslove  - "dešava se". Ako se upuštate u bilo koju složeniju kozmetičku proceduru, uvek treba da prihvatite da postoji izvestan stepen rizika da će nešto krenuti onako kako niste planirali.



7 comments:

  1. Nisam nikad bila na keratinskog tretmanu no jest moja frendica i moram reći da joj je kosa grozno izgledala nakon nekog vremena jer tretman nije više ponovljala :/ .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zavisi sve od vrste keratina. Meni konkretno od keratina nije bila vise ostecena kosa (izuzev tog pramena koji je frizerka malo zapalila peglom lol ;(

      Delete
  2. Privlacilo me ali ipak cu radije sama tetositi kosu prirodnijim putem iako je frizzy :)

    ReplyDelete
  3. Moja poznanica ima salon u kome radi keratinsko ispravljanje. Kad sam joj rekla za formaldehid i da to nije zdravo ,ona pojma nije imala sta je to.
    Radi redovno tretmane i svojim cerkama koje su tinejdzerke i sebi.
    Moram priznati da joj se kosa prepolovila. Ne znam da li je od toga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Strašno :-/ Zanimljivo kako to da država to uopšte ne reguliše.

      Evo komentara jednog frizera sa jednog drugog posta na blogu:

      "Ja sam frizer i dugo radim keratin u salonu.Prilicno je jeftin 5000 sam stavio cenu ne bih li ga radio sto vise i tako vise i zaradio i svesno se trovao zbog prokletog novca.Kad bi znali koliko je to zaista stetno verujte mi da ga ne bi u zivotu stavile!!! Mislim da sam doktorirao o formaldehidu guglajuci i saznajuci od raznih doktora,toksikologa i strucnih lica.Ne bih nikome preporucio da ima dodira sa ovim.JA licno koristim zastitne maske za visoko toksicna jedinjenja i pare sa oznakom FFP3.Bukvalno mogu u nuklearnu elektranu da idem sa njima i pored toga posle svakog tretmana osecam narkozu,bol u glavi,iritaciju ociju,crvene fleke po licu,dugu osamucenost,trake ispred ociju,ostecen vid itd...Veoma je kancerogen,mutira celije,izaziva rak disajnih puteva..Jednom sam radio bez rukavica ruke su mi bile glatke kao staklo! Kosa jeste ok posle tretmana sve to stoji ali cena je previsoka,mislim zdravstvena! Ne dao bog nikome ovo da radi i udise..Svaki put kazem sebi radim ga jos ovaj put i svaki put nastavim...A posle toga mrzim sebe!!! Imam ga zakazano jos sutra i definitivno sam rekao sebi da je kraj iako sam ga tek kupio i to litar :) A skup je ko sam djavo.Poslusajte moj iskren savet i nikad ovo ne radite,a taj novac ulozite u kvalitetne maske i sampone!"

      Delete