Da li su šamponi za suvo pranje kose štetni?


Mit da su šamponi za suvo pranje štetni zapravo je vrlo rasprostranjen. Međutim, alkohol koji se nalazi u sredstvima za suvo pranje kose vrlo brzo isparava tako da su šanse da ošteti kosu minimalne. Jedini potencijalni problem je ako ga naprskate direktno u koren kose i utrljate u kožu glave i ostavite tako nekoliko dana (a zaista nema potrebe da ga tako koristite).

Inače, uobičajenim korišćenjem šampona za suvo pranje kose smanjujete oštećenja jer je svako pranje kose (i potom sušenje) neka vrsta "stresa" za kosu. Sa aspekta nege kose, upotreba šampona za suvo pranje je čak preporučljiva jer time smanjujete oštećenja. Ako imate oštećenu kosu, razmislite o tome da ga uvede u svoju rutinu nege. Takođe, može biti dobar i praktičan saveznik za uštedu vremena ako imate masnu kosu.



Ovi šamponi mogu poslužiti kao sredstvo za dodavanje volumena. Na našem tržištu se u poslednjih nekoliko godina pojavilo nekoliko vrsta (ranije se prodavao samo Krkin SET koji se sada više ne proizvodi). Sada su tu Balea, Syoss, Schauma, Batiste itd.

Na bočicama obično stoji uputstvo da se sredstvo za suvo pranje prska sa 20-30 cm razdaljine - poštujte ovaj savet, ja sam ranije koristila maltene uz sam koren kose i onda dobijate previše spreja na jednom mestu - sa veće razdaljine se mnogo bolje rasporedi. Nemojte preterivati sa količinom jer će biti teško da ga iščetkate. Naravno, plavušama je korišćenje ovih šampona puno lakše dok osobe sa tamnijom kosom moraju da obrate dodatnu pažnju na iščetkavanje. Ipak, ako do sada niste isprobali šampon za suvo pranje, nemojte da vas to spreči od kupovine - bočica Batiste košta oko 500 dinara što i nije tako puno s obzirom na koristi koje bi moglo da vam donese, ako malo eksperimentišete.

Evo kojih sve Batiste šampona ima u inostranstvu (kod nas samo nekoliko vrsta, nažalost):



Kakvo je vaše mišljenje o šamponima za suvo pranje? Da li ih koristite? :)

6 comments:

  1. Ja koristim syoss i prezadovoljna sam. Gde ima da se uzmu Batiste? :)

    ReplyDelete
  2. Batiste Floral imam i bas sam zadovoljna,bar mi jedan dan produzi,da ne moram da je perem kosu,a miris bozanstven!! :) Bas me uplasi sa ovim naslovom!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh,imam ga i ja.Stvarno je super! :)

      Delete
    2. Hehe, nije mi bila namera da uplašim :)) Nego više ljudi me je pitalo za to, pa eto

      Delete
  3. Počela sam da koristim Batiste jer imam masnu kosu tako da je dosta često perem i gnjavim, pa sam rešila malo da joj dam oduška - dodatni dan (ili dva :D ) i jesam zadovoljna. Moraću da probam i Balein :)

    ReplyDelete